Si totusi ce mai mancam si noi ?

 

La momentul de fata am 5400 de abonati la cursul acesta gratuit si am avut un…SOC.

Sute dintr voi aveti aceeasi intrebare:
”Si totusi ce mai manac daca scot painea, lactatele, carnea,  zaharul din farfurie?”
Am fost la limita descurajarii cand am inteles ca este o problema comuna in societatea moderna de azi.

Asa am inteles ca noi ROMANII DE AZI daca scoatem fix ceea ce ne face rau din alimentatie nu mai stim sa mancam nimic.

Nu mai stim sa mancam legume, nu mai stim decat sa preparam termic. Si treptat folosim extensiv si boala numita cuptor cu microunde.

Dar am apelat iar la vointa si am zis: ok sa o fac si pe asta.

Sa va dau, mai precis sa iti dau o lista cu ce anume poti manca.
Si asta pornind de la ce anume ai gasi la mine in bucatarie daca ai deschide dulapul sau frigiderul. Alimente care imi tin in frau poliartrita, hernia, balonarea si alte patologii inflamatorii.

Pe de alta parte la lista lucrez permanent, mai descopar ca unele sunt mai bune ca altele sau uneori ma dezic de una de alta. Sau in functie de anotimp mi-ar veni si altele in minte.
Prin urmare pot sa ti le recomand pentru ca si eu le folosesc si le-am recomandat la pacienti.

Cu cateva mentiuni. MARI: degeaba mananci doar din ele, daca faci abuz.
Si ele iti pot face rau daca depasesti limita glicemica, daca mananci dezorganizat, daca nu bei apa, daca mananci repede, daca le combini  rau, daca le manaci in ordinea rea etc.

Dar macar iti arat care nu iti fac rau prin definitie.

In plus trebuie sa intelegi ca o astfel de lista ar fi enorma, si doar un astfel de email bine pus la punct ar echivala cu un curs  lung in care ar trebui , ca la scoala sa invatam sa mancam iar sanatos.
Si sa invatam ca exista viata dincolo de paine, lapte, branza, carne, ulei, zahar…

Hai sa redescoperim cum se invarte roata:

leguminoase/boabe (inmuiate peste noapte si fierte apoi foarte bine !)
-mei
-hrisca cumparata cruda sau gata coapta
-linte - de regula portocalie pentru ca fierbe mai usor fata de cea verde sau maro sau neagra
-fasole mung - fierbe in 30 min - se poate face supa sau se pune in salate
-naut - fierbe greu, se poate cumpara prefiert in conserve. Se poate face pasta de naut.
-orez - orezul lung sau basmati fierbe repede ( atentie! Este caloric)
-faina de porumb pentru mamaliga.

De ce insist sa fie inmuiate si fierte foarte bine?
O sa fie un subiect separat tratat. Este vorba despre anumite proteine (lectine) care , daca nu sunt distruse prin preparare termica temeinica ne pot face rau. Ne creeaza balonare si irita mucoasa intestinala.
Multe boabe de plante au lectine, insa acestea sunt distruse la preparare termica. Lectinele sunt proteine ale plantelor care le apara de daunatori, de pradatori.

Care boabe au si care nu au lectine o sa iti scriu in alt email. Pana atunci cel mai simplu este sa fierbi bine.

De pilda meiul sorg ul si posibil hrisca nu au deloc. Evident ca nu le consumam pe celelalte fara preparare termica, insa insist pe gatirea lor temeinica: inmuiere si fierbere buna cu aruncare de apa.

Altfel, probabil ai observat, (de exemplu) fasolele nefierte suficient dau balonare. Din cauza lectinelor.

legume:
-telina
-morcovi
-ardei
-rosii - nu este leguma este fruct ! Si de asta baloneaza in multe combinatii -alimentare , plus ca are lectine! In special coaja si semintele ei.
-castraveti
-bostan de copt (iarna) o delicatesa pentru familie - este caloric insa!
-varza cruda (merge calita putin sau direct in salata)
si multe alte legume pe care nu le mai enumar.
-vanata - contine lectine multe. De asta se da jos pielita si samburii. Si este necesara preparare termica. Cu toate astea baloneaza de regula.

verdeturi
-marar
-patrunjel
-telina
-salate la punga sau crescute in casa pe pervaz la lumina (da, imi cresc salate si germeni pe pervaz)
-rucola

Legumele si verdeturile le gasesti inclusiv iarna daca iti dai putin interesul. Sunt supermarketuri care aduc de la sere din Romania sau, la o cautare pe facebook vei gasi producatori locali cu sere care livreaza chiar si la usa in orase.
Evita sa cumperi din Spania, Tucia, Olanda ..alea chiar au pesticide)
Spun direct sa nu accepti ideea ca NU se gasesc, sau ca sunt TOATE pline de pesticide.

Gasesti chiar si (aproape) bio. Sau chiar cu 1-2 pesticide tot sunt mai sanatoase decat carnea plina de hormoni si de toxine, salamurile si mezelurile cu conservanti si E-uri, nitriti si saruri, zahar si produsele de patiserie care te-au adus pana acum in starea de boala.

In final asta mananc si eu si am analize super bune.

GERMENI
( sunt top alimente la continutul de nutrienti, proteine, minerale, vitamine si antioxidanti)

Ii gasiti la supermarket in caserole sau
Cresc foarte bine in borcane/ tavi  :

In mod normal am in casa germeni de
-floarea soarelui
-fasole mung
-rucola
-broccoli

Super alimente
-Catina pusa la congelator
-goji
polen crud
-pudra de iarba de grau
-spirulina
-Chlorella
-Ciuperci  de la supermarket - sanatoase, gustoase ieftine

Fulgi de ovaz sau faina de ovaz este singura faina sau fulgi ce le accept si le recomand copiilor la micul dejun.
Nu grau, nu faina, nu paste, nu foetaje!
Ovazul este mai bun si decat orezul.

Orezul are indicele glicemic destul de mare, dar macar nu are gluten.

Cartofi puteti folosi dar foarte rar. Cresc glicemia. Provoaca si ei inflamatii insa moderat. Amidonul din cartofi se converteste in glucoza in organism! (Pacat)

 

ULEIURI
Untura la borcan - va scadeti coleterolul in 2-3 saptamani daca inlocuiti orice ulei posibil cu untura de porc.
Putin ulei de masline pentru salate
Ulei de cosos - pentru prajituri sau de amestecat in lapte vegetal sau alte retete.
Oua cat mai bio - cod 0 sau 1

FRUCTE
voi scrie un email separat despre fructe: sunt foarte periculoase pentru bolile inflamatorii si pentru diabetici. Fructoza este aproape la fel de periculoasa ca si zaharul. Se absorbe instant si creste instant nivelul de zahar din sange si implicit si inflamatiile. Personal daca mananc 2-3 mere la o masa risc sa imi acutizez durerile la articulatiile mainii.

Puteti deci folosi cu moderatie: banane, afine, mere, portocale etc
Nota: nu le stoarceti, mancati-le intregi pentru ca in lipsa fibrelor din fructul stors, fructoza din suc provoaca cresteri si mai agresive ale glicemiei.

Lactate:
NU. NU
Cumparati doar lapte de capra fiert sau pasteurizat pentru  a face chefir acasa. ( vezi filmul de pe tiktok)
Bauturi inlocuitoare de lapte:

-lapte vegetal de orez
-lapte vegetal de ovaz - fara zahar fara adosuri

OLEAGINOASE /SEMINTE
Doar caju, seminte de floarea sorelui crude.
Nu pot recomanda alune, migdale, arahide, pentru ca si eu dar si alte persoane prezentam inflamatii dupa consumul lor.

Sunt alergene si corpul reactioneaza des cu balonare si inflamatii articulare.

Praf de carob, inlocuitor de cacao pentur copii
Ghimbir - radacina , pentru ceai sau unele retete - accelereaza metabolismul
Varza murata - facuta acasa oricand in an, se face usor. Incercati cu maxim 2g de sare la 100 grame de varza. Sa nu fie sarata.

CARNURI
NU
cel mult peste proaspat. Eu nu am de 10 ani in frigider carne.

Sa mai spunem ca nu avem ce manca?
Par putine? Par multe?
Sunt mult mai multe care nu imi trec acum prin cap.

In cateva saptamani poate o sa mai actualizez lista si o sa retrimit emailul.

Pasul 2 - > trebuie sa invatam sa gatim cu ele.
Dar de preferinta, tot ce se poate, sa mancam crud: salatele si legumele.

Sanatate si vointa.
Dragan

PS: Mai jos gasesti grupul nostru de facebook - o comunitate de oameni cu aceleasi procupari ca si tine. Pe grup avem materiale suplimentare, discutii asupra temelor de fata si periodic organizam live-uri in care raspund in direct la intrebari

Mai jos, gasesti canalul de Youtube la care lucram. Este in dezvoltare pentru a face mai usoara raspandirea materialelor filmate. Te invit sa te alaturi si lui.

cursde nutritie 
 Dragan Daniel

Copierea sau reproducerea textului in orice forma
este interzisa fara acordul propietarului
©ACADEMIA DRAGAN SRL
2024

Curs GRATUIT pentru tine! - Cum sa iti controlezi boala INFLAMATORIE: balonare, colita, artrita, artroza, gastrita etc:

X